Rok se CRM aneb hodnocení funkčnosti v praxi

Je tomu více než rok, co jsem nasadil do praktického užívání kajakářské skupiny CRM Anabix a propojil ho s dalšími programy. Jak se původní myšlenka osvědčila v praxi? A jak nám CRM po roce funguje? Nastal čas pro hodnocení.

Co nám rok dal?

Za poslední rok se toho hodně změnilo:

  • rozběhla se kajakářská škola,
  • v letošním roce byl zprovozněn kajakářský e-shop,
  • především se ukázala potřeba cíleného marketingu.

Kajakářský e-shop je teprve v počátcích, proto se v tomto článku zaměřím na marketing kajakářské školy.

Kajakářská škola

V současné době je internet a sociální sítě doslova všudypřítomný. Není žádný problém si kdekoliv zjistit jakékoli informace. Problémem však je množství a kvalita těchto informací, které nás zahlcují a mnohdy i odrazují. A tak se stává heslem dne „Dobře cílený marketing“, který osloví správné lidi se správnou nabídkou a ve správný čas. Dobře si to heslo zapamatujte. Zasloužilo by si vytesat zlatým písmem na piedestal marketingu. V našem případě to je Facebook a e-mailing.

Tématem dnešního článku je zhodnocení propojení CRM Anabix a e-mailového nástroje Smartemailing. Nasazení Facebooku si necháme na příště.

Co ta kajakářská škola chce?

Hlavní cílem marketingu kajakářské školy je opakovaná účast zákazníků na kurzech, které postupně zvyšují jejich kajakářskou výkonnost. Škola se věnuje úplným začátečníkům, provede je prvními krůčky a nakonec z nich vychová pokročilé kajakáře. V nabídce jsou různé úrovně kurzů a školení, které doplňuje dalších nabídka spřátelených vodáckých firem.

Takže shrnuto a podtrženo, kajakářská škola chce stálé zákazníky, kteří budou své nákupy kurzů opakovat.

Proto škola používá následující nástroje

Evidenční karta

Evidenční karta je základ všeho. Zde se eviduje, co kajakář absolvoval a především, co je vhodné, aby absolvoval příště. Díky evidenci jsme schopni vybrat ty správné kajakáře pro konkrétní kurz či speciální nabídku.

Veškeré informace pro evidenční kartu jsou uchovávány právě v CRM Anabix. Zde jsou využívána vlastní pole, která umožní nadefinovat v zásadě cokoli, co je třeba evidovat u konkrétního kajakáře.

Vše je dále kombinováno s e-mailovými seznamy, které slouží jak pro různé filtrování, tak i pro evidenci přihlášek na jednotlivé kurzy.

To znamená, že CRM Anabix slouží k evidenci, třídění, celkovému přehledu a především pro přípravu dat pro další použití.

Akademie

Kajakářská akademie je bonusový e-mailový výukový program, který získá každý zákazník kajakářské školy. Aktivováním akademie v CRM se spustí automatické rozeslání 30 výukových e-mailů, které jsou zasílány každý 5 den. Zvyšují se tak znalosti kajakáře a zlepšuje se i vztah mezi kajakářem a kajakářskou školou. Navíc je vše automatické a s minimálním úsilím.

Kurz je zdarma a je možné se z něj kdykoli odhlásit.

Účinnost e-mailů je následující:

  • otevírání e-mailů se pohybuje mezi 50 – 65%,
  • kliknutí na odkazy v e-mailech se pohybuje mezi 20 – 35 %.

Těchto hodnot je dosahováno díky cílení e-mailů. Všichni adresáti jsou kajakáři, účastníci školy. E-maily očekávají a mají zájem je číst.

Newsletter

Newslettery rozesíláme jak hromadné, tak i úzce zaměřené. Hromadné newwslettery slouží k e-mailům typu „co nás čeká tento rok“. Úzce zaměřené newslettery však pracuji s cílenými segmenty, které adresáty vybírají naprosto přesně dle jejich potřeb evidovaných v CRM na zákaznické kartě.

Díky tomu je dosahováno

  • otevření e-mailů mezi 70 – 100 %
  • a prokliknutí z e-mailů se pohybuje okolo 50%.

Zde se jasně ukazuje, že čím lépe je cílová skupina pro e-mailing vybrána, tím lepší je její účinnost. Přesné vybírání a oslovení adresátů se tak stává hlavním nástrojem pro marketing kajakářské školy.

Přání k svátku a narozeninám

Přání k svátku a narozeninám je příjemný bonus, který zákazníky kajakářské školy většinou mile překvapí. Provozování služby je velmi jednoduché a navíc naprosto automatické. Nestojí téměř žádnou práci a zvyšuje kvalitu vztahu mezi školou a zákazníky.

Tisky

Vzhledem k povaze kajakářského sportu, tiskneme před každou akcí dva dokumenty. Obchodní podmínky k podpisu a evidenční karty k aktualizaci.

Jednoduchým exportem dat z CRM (na jedno kliknutí) se exportují data pro import do připravených formulářů v MS Word. Vše je hotovo za několik minut a na akcích připravené dokumenty uspoří hodně času.

Při nastavování všech služeb byla hlavním cílem automatizace a úspora času. Přeci jenom jsme kajakáři, kteří nechtějí sedět celé dny u PC, ale chtějí především pádlovat. A to se nám povedlo.

Ing. Jiří Najman
marketing prakticky a jednoduše

Komentáře

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Blog

10 otázek marketingového plánu

Získejte zdarma efektivní postup, jak vytvořit marketingový plán v malých a středních firmách:

  • naučte se krok za krokem tvorbu marketingového plánu,
  • objevte, co je důležité a čemu se přednostně věnovat,
  • uplatněte marketingové postupy na vás a vaši firmu.
  • řešte jen to, co je třeba řešit.